2011. szeptember 13., kedd

Indiai lencsefőzelék majdnem "ötelemes" csirkével

A hagyományos lencsefőzelék nem épp az a pillanatok allatt elkészülő fogás, viszont a vörös lencse valóban elkészül fél óra alatt, ezért ez az egyik kedvenc őszi-téli ételem. Két személyre egy deci lencsét főzök kábé másfél-kétszeres mennyiségű vízben. Két-három babérlevelet és két gerezd fokhagymát is teszek a főzővízbe és kicsit megsózom. A főzés egész ideje alatt fedő alatt van a főzelék, csak a hőfokot szabályozom - az első forrásig magas hőfokon, aztán fokozatosan egyre alacsonyabban. Eddig nincs benne semmi különös, pláne indiai. Viszont amikor már megpuhult a lencse, akkor nemcsak kb 3/4 deci tejszínt keverek el a főzelékben, hanem egy-másfél kiskanál őrölt római köményt is. A római köménynek kábé annyi köze van Rómához, mint nekem, viszont az indiai konyha egyik kedvelt fűszere. Az íze egy kicsit sem köménymagszerű, és még csak hasonlítani sem tudom semmihez, egyszerűen  - szerintem - finom. Egyébként a tejfölös túrót is feldobja, de ez más lapra tartozik.

Hogy mégse maradjon feltét nélkül a főzelék - bár Indiában akár maradhatna is - egy gyors serpenyős csirkét sütöttem hozzá. Az eredeti receptet egy kínai öt elem elve alapján főző barátnőmtől tanultam, most annyiban butítottam le, hogy a friss rozmaringot kihagytam belőle. Egyrészt mert nem tudtam, mennyire illene a római köményhez, másrészt meg nem volt otthon. Tehát amíg a lencse békésen puhul, elkészítem a csirkét.

Egy fél csirkemellet megmosok, kockákra vagy csíkokra vágok - tetszés szerint. Előkészítek egy kis húsleves alaplét. Akik szoktak ilyet tartani a mélyhűtőben, azok előszedhetik, én az egyszerűbb utat választottam, adalékanyagmentes levesport öntöttem fel forró vízzel. Bocsánatos gasztronómiai bűn, remélem.
A serpenyőben olajat melegítek, két gerezd fokhagymát dobok rá, aztán a csirkét, amelyet mindkét oldalán fehéredésig sütök. Ekkor megsózom, és meglocsolom kb. 3 evőkanál balzsamecettel. (nem helyettesíthető sima ecettel!) Ekkor eléggé sercegni fog, ez normális. Most öntöm le az egészet kb. másfél deci alaplével, még megborsozom, majd békén hagyom. Most már csak várni kell, amíg a lé elfő s közben megpuhul a csirke. A végén kell csak figyelni, mert a szépen megpirul és a serpenyő aljára ég között csak néhány pillanat különbség van.

Ebből az adagból egy adag könnyű vacsi és egy lunchboxos ebéd jött ki, az elkészítés pedig mindennel együtt kb 35 perc volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése