2011. augusztus 28., vasárnap

A tökéletes vörösáfonyazselé

A friss vörösáfonyát korábban nem ismertem. Az aszaltból korlátlan mennyiséget el tudok fogyasztani, és mostantól ez a belőle készült zselére is igaz.

A vörösáfonya egyébként fölöttébb érdekes növény, színe a szinte fehértől a szederszínűig változik, azért a legtöbb élénkpiros. Miután kiválogattam a nem tökéletes bogyókat meg a rajta lévő levelet, szárat, 40 deka gyümölcsöm maradt. Ezt feltettem főni 30 deka kristálycukorral és kb. egy deci vízzel. (A megtisztítás elég macerás, kár, hogy vásárlás után egy hétig kerülgettem, frissen nyilván kevesebb gond lett volna ezzel.) Ezután viszont valóban gyorsan ment az egész. Először káb 5 percig nagy fokozaton főztem, és amikor már erősen habzott, forrt, kisebb fokozatra vettem, így főtt még 15 percig. Mire kihűlt, szépen meg is kocsonyásodott - pedig zselésítő cukor nem is volt benne - és finom, kissé fanyar íze, meg sötétpiros színe lett. Főzés közben kicsit arra emlékeztetett az illat, mint mikor pirosribizli szörp fő, de a kész zselé íze inkább az aszalt vörösáfonyáé, attól kicsit savanykásabb.

Önmagában persze nem fogyasztható, de sült hús mellé vagy joghurtos desszerbe, kenyérre kenve kiváló. Szóval főzz 20 percig egy adaggal, és edd egész héten különböző funkciókban! Valami hasonló koncepcióról olvashattok itt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése