2011. október 6., csütörtök

Toscana ihlette

Annak, hogy olyan régen nem került ide új recept, fölöttébb kellemes oka van: sokat utazgattam mostanában. Oké, hogy munka miatt, de azért pár nap Firenze még munkával együtt is egész elviselhető.
Néhány önellátó apartmanban eltöltött napon kívül nem voltam még Olaszországban, így legszívesebben minden éttermi élményt végigjegyzeteltem volna, hogy itthon meg tudjam ismételni. Persze erre semmi esély, hiszen még a paradicsomszósz íze is más, mint párszáz kilométerrel északabbra.
Ettem többek között spenótos ricottával töltött tésztát gorgonzolaszósszal, tengeri herkentyűs rizottót, padlizsános tésztát (másfélét, mint amit én szoktam főzni), hajszálvékonyra szeletelt húsokat salátával. Egyáltalán: rengeteg salátát mindig jó sok szeletelt vagy reszelt parmezánnal vagy más ahhoz hasonló keménysajttal. Ami viszont meglepetés volt: a toszkán konyhában nagyon fontosak a borsó- és babfélék. Köretként, salátában ettem, de vannak babos-borsós levesek is. Ezért aztán kedvet kaptam ma egy kis babbal kombinált tésztaételhez: egy fél doboz hámozott és kisdarabos paradicsomból készítettem egy szokásos paradicsomszószt olivaolajjal és két nagy gerezd fokhagymával. Ebbe két evőkanál fehérbabot tettem (a gyorsaság kedvéért most ez is konzerv volt). Ebbe a szószba még 10-12 kocka fetát kevertem, spirál tésztára öntöttem. És tényleg, bár eszembe sem jutott volna Firenze előtt babos tésztát enni, most nagyon ízlett. Talán mert eszembe juttatta, hogy október elsején éjjel rövidujjúban bort kortyolgatok a Piazza di Santo Spirito-n?

p.s. Egyébként ismét csak átmenetileg állomásozok második hazámban, így a szokásos napi menükkel okóber 13. után jelentkezem majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése