2011. október 16., vasárnap

Maradék rizs kétszer

Ez itt ugyebár nem egy menő gasztroblog, ahol a blogger a kreativitását akarja kiélni. Itt nem bonyolult bevásárlólisták vannak, hanem kiábrándító rizsmaradékok, amiket fel kell használni. Mégpedig sürgősen.


Persze jó nekem, más nők, ha elutaznak négy napra és otthonhagyják a családot, előtte két napig nonstop főznek és fagyasztanak, hogy éhen ne haljon a család. Ehhez képest, ha én otthon hagyok egy lábasnyi rizst azzal, hogy egyék meg, az érintetlenül bevárja hazaérkezésemet. És nem azért, mert a hátramaradottak nem tudnak főzni, sőt! Azért mert inkább teljesen új ételekben gondolkoznak. Így lett, hogy szombaton már sürgősen fel akartam használni a vasárnap elkészült rizst. 

Egy serpenyőben kb 35-40 deka zöldborsót vajon megpároltam, picit sóztam, majd belekevertem a rizsbe. Ez volt a kiindulópont. Most külön vettem kábé két felnőtt adagnyi rizibizit. A többihez egy normális (normális az, amiben nem cafatok vannak, hanem egy tonhaldarab) tonhalkonzerv tartalmát - olaj nélkül - adtam, citromot csavartam még hozzá és reménykedtem, hogy a gyerekek még mindig szeretik a tonhalas rizst, és hogy ezzel a csellel némi zöldséget is bírok a gyomrukba csempészni. Ez így is lett, fogyott valamicske - a maradékot pedig tovább tupíroztam vasárnapra, így:

szintén volt még némi párolt bab a hűtőben, ezt hozzákevertem a tonhalas rizibizihez. Tűzálló tálba simítottam, ráöntöttem egy darabolt, hámozott paradicsom konzervet és reszeltem rá kétféle sajtot, az egyik valami alpesi akármilyen, a másik pedig egy kicsit erősebb ízű francia keménysajt volt - ez utóbbi volt igazából a lényeg. Sütőben kábé 20 perc alatt készült el, mivel már minden hozzávaló kész volt, csak a sajtréteg színét kellett figyelni. Igazából amennyire toldott-foldott a története, annyira lett zseniális az íze, amit ismét hangsúlyozom, a tökéletes sajtválasztásnak köszönhettünk. S a hűtőből ezennel felhasználtam az utazásom előtti maradékokat. Bruttó elkészítési idő 40 perc, de ha a rizibizi kész, akkor csak 22.

Na de mi lett azzal a két felnőttnyi rizibizivel? Nagyon egyszerűen, serpenyőben, vajon és fél citrom levén pároltam majd sütöttem kábé két maroknyi mélyhűtött királyrákot. Sót, borsot szórtam rá, s már kész is. Remek lett, s főleg rekordgyors - mindennel együtt 20 perc, s a végén még a gyerekek is hajlandóak voltak megkóstolni a rákokat, és még ízlett is nekik. De sajna addigra már nem sok maradt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése