2012. március 14., szerda

Édes-savanyú lazac

Épp horgolni indultam Nils Holgerssonnéval, és nem sok időm volt, viszont egész nap nem ettem normálisat, így egy extragyors halétel mellett döntöttem ma este. Egy gyorsfagyasztott lazacszelet, egy lédús mandarin és egy hógolyónyi mirelit borsó kellett hozzá, az ízesítéshez peig fél citrom leve, egy kevés dijoni mustár, só és bors.

Olyan serpenyőben, amelynek jól záró fedője van, kevés vajat olvasztottam és beletettem fagyott állapotban a lazacot és a borsót. Megsóztam-borsoztam és ráfacsartam a citrom levét, fedő alatt pároltam kb. 8 percig, ezalatt egyszer megfordítottam a halszeletet.
Ezalatt meghámoztam és feldaraboltam a mandarint (és kiszedtem belőle mind a 12 magot. De annyira édes és lédús volt, hogy a magkat megbocsátottam.), s a tányérra tettem.
Amikor a hal már átpárolódott (belül is fehér a húsa), bekentem mindkét oldalát mustárral és fedő nélkül tovább sütöttem oldalanként kábé 2 percig.
A konyhába lépéstől számított 15 percen belül el is készült a vacsorám, amely egyébként remekül szállítható lunchboxban is. De még fontosabb, hogy egyszerre lédús, édes, savanykás, sült és frissen nyers, ráadásul még hal is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése