2012. május 3., csütörtök

Mogyorós zsemle

Szigorúan véve nem férne a 30 perces ételek közé a saját sütésű zsemle, de ha nem számítjuk a kelesztési és sütési időt, akkor csak 10 perc figyelmet igényel, szóval azért az ajtórésen becsusszan.

15 deka sótlan mogyorót aprítógépben ledaráltam, hozzáadtam 40 deka fehér lisztet és egy zacskó szárított élesztőt és egy kiskanál sót. Ezeket fakanállal összekevertem és a robotgép dagasztókarjával beledolgoztam két evőkanál semleges olajat és három deci langyos vizet. Kb. 5 percig kellett dagasztani ahhoz, hogy elváljon az edény falától a tészta. Ezután letakartam konyharuhával és egy nagy nejlonzacskóba tettem az egész tálat és vártam, amíg duplájára nem nőtt (ez kb 35 perc volt, de változhat). Ekkor kis zsemlécskéket formáztam - ez az adag 10-12 zsemlére elég általában - a tetejét bevágtam és vizes kézzel megpaskoltam, majd 200 fokos előmelegített sütőben megsütöttem. Ha a család hagy belőle, másnap remek szendvicsalap a lunchboxba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése