2012. április 10., kedd

3in1 menü kápiapaprikára, gombára és egyéb maradékokra

 Az alábbi étel elsődleges ihletője a hűtőszekrény tartalma volt. A kápiapaprika csak elgyengülés eredménye, nincs szezonja és sokat utazott Bécsig, a színe viszont egyszerűen tányérra kívánkozott. Volt még ezenkívül otthon pár gomba, snidling, vörösbab, valamennyi maradék sajt éskolbász, rizs meg amúgy is.

Először megfőztem egy bögre rizst. Ezt két részre osztottam, az egyik felébe a maradék vörösbab és kevés olajon serpenyőben gyorsan megsütött kolbász került. A másik felébe a szokásos gombasalátám, amely így készül: Egy gerezd fokhagymát vajon röviden sütök, majd hozzáöntöm a felszeletelt gombát (ez esetben semmi extra, erdei csiperke) és egész kevés vizet. Citromlével, pici sóval és dijoni mustárral ízesítem. Ezt a gombát, ezenkívül egy kevés felkockázott kápiaparikát és snidlinget kevertem a rizshez.
Mindkét töltelék önmagában is simán megáll, könnyű és finom étel lunchboxba. De mert húsvét volt és rngeteg időm, (felnőtt) személyenként másfél kápiapaprikát hosszában kettévágtam, kiszedtem a csutkáját és megtöltöttem a fenti rizses töltelékkel. Kiolajozott tűzálló tálba raktam, megszórtam reszelt sajttal (jelen esetben emmentáli és parmezán keveréke volt) és addig sütöttem, amíg világosbarna lett a sajt.

Kisgyermekes családok külön bónusza, hogy ha a gyerek nem hajlandó megenni a paprikát, még akkor is van esély, hogy a tölteléket elfogyasztja. És mi kell más egy jól sikerült szombati ebédhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése